مقالات

بهترین رم های 2021: حافظه DDR4 برای گیمینگ و کارهای سنگین

بهترین رم های 2021

بهترین رم های 2021: حافظه DDR4 برای گیمینگ و کارهای سنگین

در مقاله بهترین کیت های RAM وجود دارد که ما آزمایش کرده ایم: حافظه PC که برای بازی ها، ویرایش ویدئو و برنامه های سنگین گرافیکی ایده آل است.

چه در حال جمع کردن یک PC جدید باشید و چه در حال به روزرسانی یک سیستم موجود که زمانی یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی بود اما اکنون برای رقابت با بازی های امروزی تلاش می کند، بهترین رم های 2021 برای پول شما بستگی به پلتفرمی که انتخاب می کنید و نوع بار کاری شما متفاوت است.

هر سیستم دسکتاپ فروخته شده در سال های اخیر از RAM DDR4 بهره می برد و به طور پیش فرض از مشخصات پایه DDR4-2133 پشتیبانی می کند. اکنون این قسمت آسان است.

قسمت اصلی این است که بفهمید آیا حافظه سریعتر هنگام انتخاب بهترین رم بر سیستم شما تأثیر دارد. اگر از رایانه های مبتنی بر Intel با یکی از بهترین کارت های گرافیک استفاده می کنید، اکثر برنامه ها به روشی معنی دار نسبت به حافظه سریعتر یا کندتر سیستم پاسخ نمی دهند. تعداد کمی با سرعت داده به بالاترین سرعت ممکن، از جمله برخی از بازی ها و برنامه ها مانند برنامه های فشرده سازی فایل، مانند 7-Zip یا WinRAR، به سمت بالا افزایش می یابند.

از طرف دیگر پردازنده های مجهز به ذن AMD از فرکانس های بالاتر حافظه سود بیشتری می برند. “پارچه بی نهایت” این شرکت (بیت های داخلی که بلوک های مختلف منطق درون پردازنده های Ryzen را به هم پیوند می دهند) به سرعت گذرگاه حافظه گره خورده است.

افزایش سرعت حافظه در سیستم عامل های مبتنی بر Ryzen و Threadripper اغلب به معنای افزایش عملکرد در دنیای واقعی است. در بازی ها، این به معنای فریم بالاتر در رزولوشن های اصلی مانند 1080p (1920 x 1080) و همچنین عملکرد روان در وضوح بالاتر است. اما تعداد فریم های اضافی که با RAM سریع تر دریافت می کنید از یک عنوان به عنوان دیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

سرانجام، اگر روی گرافیک یکپارچه، پردازنده Intel یا AMD بازی می کنید، سرعت حافظه تفاوت زیادی ایجاد می کند.

از آنجا که سیلیکون گرافیکی که در اکثر پردازنده ها پخته می شود، به طور کلی حافظه اختصاصی خاص خود را ندارد (همانطور که کارت های گرافیک مجزا دارند) ، افزایش سرعت کلاک حافظه سیستم شما نیز به طور کلی عملکرد را افزایش می دهد (البته بازهم سرعت نهایی بسیار متفاوت از بازی است) بنابراین، در صورتی که بازی های جریان اصلی برای شما مهم هستند، بهترین رم های 2021 برای این نوع سیستم ها حافظه سریعتر است.

به یاد داشته باشید که اگر برای دریافت سریعترین رم برای دریافت فریم های قابل اجرا باید دلار بالایی بپردازید، بهتر است حافظه سیستم کندتر و کارت گرافیک مجزا خریداری کنید.

به طور خلاصه، اگر بدون کارت گرافیک اختصاصی بازی نمی کنید، اگر از سیستم AMD Ryzen استفاده می کنید و در برخی از حالات جداگانه با تراشه های اینتل، بهترین RAM برای شما حافظه سریعتر است. اما اگر خیلی به فکر فشردن بهترین عملکرد ممکن از سخت افزار خود نیستید، حافظه DDR4-2133 باید بدون در نظر گرفتن اینتل یا AMD، با هر پلتفرم رایانه مدرن سازگار باشد.

نکات سریع خرید بهترین رم های 2021

برای بسیاری از مردم ، 16 گیگابایت نقطه شیرین کنونی است. با گذشت زمان، برنامه ها بزرگتر و نامرتب تر می شوند، ویدئوهای 1080p و 4K اکنون رایج هستند، پرونده های بازی PC همیشه در حال گسترش هستند و وب سایت ها روز به روز پیچیده تر می شوند.

در حالی که چند وظیفه ای سنگین و کاربران قدرت ممکن است به 32 گیگابایت حافظه مجازی مبتنی بر دیسک با سرعت کمتری احتیاج داشته باشند، 16 گیگابایت به مراتب مقرون به صرفه تر و برای بازی ها و کارهای اصلی بهره وری کافی است.

سرعت حافظه که به عنوان بخشی از نمایه XMP تبلیغ می شود، ممکن است در مادربردهای مبتنی بر AMD قابل دستیابی نباشد. XMP نوعی تنظیمات اورکلاکینگ حافظه خودکار است که برای مادربردهای Intel طراحی شده است. برخی از سازندگان مادربرد تنظیمات BIOS را برای کمک به شما در دستیابی به این سرعتهای بالاتر در مادربردهای AMD ارائه می دهند. اما این تنظیمات در همه صفحه ها وجود ندارد و همیشه هنگام حضور کار نمی کنند.

سریعترین سرعت RAM را روی یک پلتفرم Intel می خواهید؟ CPU سری K دریافت کنید. پردازنده های غیر سری Core i9  Core i7 و Core i5 همان محدودیت DDR4-2933 را دارند که توسط تراشه های H470 و B460 کمتر اینتل اعمال شده است. پردازنده های Core i3 حد پایین DDR4-2666 دارند. در حالی که اکثر مادربردها فاقد XMP هستند، آنهایی که از آن بهره می برند با راحتی بیشتری حافظه XMP را با زمان بندی پیشرفته تنظیم می کنند.

البته توجه داشته باشید که این قوانین با جدیدترین پلت فرم Rocket Lake اینتل تغییر کرده است. هم اکنون اورکلاک حافظه در مادربردهای H570 و B550 امکان پذیر است.

همیشه یک ظرفیت حافظه واحد برای ظرفیت مورد نظر خود بخرید. هرگز دو ماژول حافظه یا کیت های حافظه را حتی اگر از یک فروشنده و یک خط تولید باشند، با هم ترکیب نکنید. مخلوط کردن و تطبیق ممکن است همیشه نتیجه مطلوبی نداشته باشد و گاهی اوقات برای دستیابی به ثبات نیاز به تغییر دستی دارد.

آیا بهترین تجربه plug-n-play را می خواهید؟ اگر می خواهید از حداقل مداخلات دستی به صفر جلوگیری کنید، یک کیت حافظه متناسب با فرکانس حافظه رسمی پشتیبانی شده توسط پردازنده انتخاب کنید. به عنوان مثال، DDR4-3200 پایه پردازنده های AMD Ryzen 5000 و Intel 11th Generation Rocket Lake است.

پردازنده نسل یازدهم Rocket Lake دریافت کردید؟ به یاد داشته باشید که فقط پردازنده های Core i9 از DDR4-3200 در Gear 1 پشتیبانی می کنند. تراشه های Rocket Lake باقی مانده DDR4-2933 را در Gear 1 و DDR4-3200 را در Gear 2 انجام می دهند.

بهترین رم های 2021 که امروز می توانید بخرید

1. TeamGroup T-Force Xtreem ARGB DDR4-3600 (2 x 8GB)

بهترین کیت 16 گیگابایتی برای دارندگان Ryzen

TeamGroup با کیت حافظه Xtreem ARGB DDR4-3600 C14 کار بسیار خوبی انجام داد. کیت حافظه هنگام روشن شدن بسیار عالی به نظر می رسد و عملکرد آن به همان اندازه خوب است. در حقیقت، Xtreem ARGB سریعترین کیت حافظه DDR4-3600 C14 است که تاکنون آزمایش کرده ایم.

بازار رم فقط تعداد کمی کیت حافظه DDR4-3600 C14 با ظرفیت 16 گیگابایت (2×8 گیگابایت) دارد. با برچسب قیمت 169.99 دلار، Xtreem ARGB کمترین قیمت را از همه دارد. تنها بدشانسی که داریم، در دسترس بودن آن است. Newegg در حال حاضر تنها خرده فروشی است که کیت حافظه را لیست می کند، بنابراین یافتن آن می تواند یک چالش باشد.

2. Patriot Viper Steel DDR4-4400 (2 x 8GB)

بهترین کیت پرسرعت 16 گیگابایتی

برای کسانی که دارای مادربردی هستند که می توانند از پس حداکثر سرعت خود برآیند و بازی ها یا حجم کاری که می توانند از آن استفاده کنند، کیت Patriot’s Viper Steel DDR4-4400 16 GB یک گزینه عالی با عملکرد بالا است که از RGB نیز چشم پوشی می کند.

ساده نگه داشتن کیت به پاتریوت این امکان را داده است تا Viper Steel را به زمان بندی پیشرفته مجهز کند که عملکرد برخی از برنامه ها از جمله برخی بازی ها را به طرز چشمگیری تقویت می کند. از آنجا که بازار دکل های بازی خالص و سازه های متمرکز طراحی شده برای کارهای جداگانه هنوز رقابتی است، Viper Steel DDR4-4400 به راحتی در این مکان قرار دارد.

این کیت DDR4-3600 فقط 10 دلار بیشتر از نسخه LED سفید و چندین دلار ارزان تر از محصولات رقیب با تأخیر مشابه است. این باعث می شود در این سرعت از ارزش بالایی برخوردار شود، اگرچه کیت های کندتر دارای مزایای قیمت گذاری بیشتری هستند.

بهترین رم های 2021 که سریعترین آن ها کیت DDR4-3600 که آزمایش کرده ایم، کیت Patriot’s Viper RGB DDR4-3600 ارزش بالایی را برای خریداران فراهم می کند که می خواهند هم قابلیت (اورکلاک کردن) و هم نمایش (LED های RGB) را داشته باشند.

4. Patriot Viper 4 DDR4-3400 (2 x 8GB)

ممکن است چراغ های RGB فانتزی کنترل شده توسط نرم افزار نداشته باشد و کیت های سریعتری با قیمت های بالاتر و همچنین کیت هایی با قیمت ارزان که قیمت کمتری دارند نیز ارائه می شود. اما برای بسیاری از کسانی که نمی خواهند یا به حافظه خود مانند رنگین کمان بدرخشند، Patriot’s Viper 4 DDR4-3400 C16 16GB (PV416G340C6K) در یک قیمت خوب و عملکردی قرار دارد.

این کیت شامل دو ماژول 8 گیگابایتی است که دارای مقادیر XMP DDR4-3400 CAS 16-18-18-36 هستند. این سه عدد آخر خیلی خوب نیستند، اما مهم است که دوستداران DDR3 بخاطر داشته باشند که 16 سیکل با سرعت داده 3400 مگاهرتز، همان زمان تأخیر 8 سیکل با سرعت داده 1700 مگاهرتز را دارند. این کیت یک ارزش عالی اورکلاکینگ DRAM است، در عین حال برخی از گرمکن های قرمز شیک را نیز ارائه می دهد تا مطمئن شوید حافظه شما به اندازه کافی خوب به نظر می رسد تا در قاب پنجره نمایش داده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *