مقالات

بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506)

بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506)

بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506)

در بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506) اولین نکته ای که می توان گفت طراحی جسورانه، اجزای جامد و ارگونومی مناسبی است، اما با توجه به برخی از مشکلات اجزای سازنده، صفحه نمایش ضعیف و وجود رقابت قوی، آن را تضعیف می کند.

بسیاری از حوزه های فناوری به اندازه لپ تاپ های گیمینگ مورد بحث نیستند، بنابراین لپ تاپ هایی مانند Asus TUF Gaming A15 باید هر پنی را از بودجه های نسبتاً کم خود خارج کنند.

این دستگاه یک هسته گرافیکی Nvidia GTX یا RTX جامد را در کنار یکی از بهترین پردازنده های جدید Ryzen موبایل AMD – و یک طراحی بیرونی جسورانه به کار می برد. قیمت آن نیز وسوسه انگیز است: در انگلیس این دستگاه برای مدل تست شده در اینجا 899 پوند هزینه دارد و حتی با قیمت کمتر نیز یافت می شود.

در ایالات متحده مشخصات کمی بهتر است و 999 دلار قیمت دارد.

طراحی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506)

جسورانه ترین قسمت A15 (این شماره مدل FA506 است) درپوش آن است: این رنگ با رنگ آبی براق و با آرم بزرگ TUF در وسط و استاندارد های سبک نظامی به پایان رسیده است. این اختلاف نظر ایجاد می کند، اما اگر شما یک ماشین چشم نواز بخواهید می توانید کارهای بسیاری انجام دهید. اگر خیلی علاقه ندارید، یک مدل خاکستری موجود است.

در عقب، دریچه های تهویه هوای قابل توجهی وجود دارد و در قسمت داخلی، فلز برس خورده را مشاهده می کنید که در جهات مختلف حرکت می کند، یک صفحه کلید فوق العاده، یک پنجره مشبک مورب و یک پلاستیک برجسته. درب آبی ممکن است براق به نظر برسد، اما فضای داخلی آن کمی بهم ریخته است.

TUF A15 هنگامی که به ابعاد می رسد مرزها را از بین نمی برد – وزن آن 2.3 کیلوگرم و ضخامت 24 میلی متر کاملاً طبیعی است. در بحث کیفیت ساخت، هیچ تعجب آور نیست – Asus به لطف یک نمای بیرونی مستحکم آنقدر قوی است که می تواند داخل کیف بماند، اما صفحه کلید و صفحه لمسی بسیار حساس است.

Dell G5 15 Gaming (5500) عملاً از ابعاد یکسان و کیفیت ساخت برخوردار است و طراحی پر زرق و برق آن به همان اندازه تفرقه انگیز است. Lenovo IdeaPad Gaming 3i دارای اندازه ای مشابه است اما انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

ایسوس دو درگاه USB 3.2 Gen 1 با اندازه کامل و اتصال Type-C را پشتیبانی می کند که از DisplayPort پشتیبانی می کند و با یک خروجی HDMI ،Gigabit Ethernet و جک صوتی جفت می شود. پنل پایه برای دسترسی به SSD، سوکت اضافی M.2 و هر دو شکاف حافظه دور می شود.

در اینجا هیچ اسکنر اثر انگشت وجود ندارد و وب کم 720p آن کیفیت متوسطی دارد و از Windows Hello برای ورود به سیستم با چهره شما استفاده نمی کند. هیچ پورت سریعتر USB 3.2 Gen 2 و هیچ Thunderbolt وجود ندارد.

دستگاه Dell دارای خواننده اثر انگشت، کارت خوان و Thunderbolt در صورت مهم بودن است.

صفحه کلید و پد لمسی لپ تاپ Asus TUF Gaming A15 (FA506)

صفحه کلید TUF A15 دارای کلید 2 میلی متری است که بیشتر از بیشتر لپ تاپ ها است و چیدمان آن خوب است. یک عدد وجود دارد ، کلیدهای مکان نما از هم جدا شده و نوار فاصله گسترش می یابد. دکمه ها کمی مقعر هستند و صفحه کلید دارای نور RGB LED است ، البته فقط در یک منطقه. همچنین هیچ گزینه کلیدی ماکرو در این لپ تاپ یا در نرم افزار آن وجود ندارد.

کار با A15 کمک می کند تجربه تایپ خوبی داشته باشید. کلیدها سازگار و راحت و بسیار ساکت و با سرعت مناسب هستند. برای بازی های کندتر، بازی های جدید و عناوین گاه به گاه بسیار عالی هستند، اما افرادی که عناوین سریع تری بازی می کنند ممکن است احساس بدتری را تجربه کنند.

trackpad خوب است، دارای عرض و موقعیت مناسب است – به اندازه کافی چپ نیست تا بتواند با کلیدهای WASD تداخل ایجاد کند. دکمه ها به اندازه کافی سریع هستند که نمی توانند از بازی های گاه به گاه و استفاده از جریان اصلی استفاده کنند، اما بسیار نرم هستند. البته حتی یک ماوس مخصوص بازی ارزان قیمت هم برای بازی های قوی تر بهتر خواهد بود.

خوشبختانه صفحه کلید و پد لمسی هر دو از G5 15 Gaming بهتر هستند. IdeaPad Gaming 3i صفحه کلید بهتری دارد اما لپ تاپ ضعیف تری دارد.

صفحه و بلندگوها

این صفحه یک پنل Full HD IPS با نرخ تازه سازی 144 هرتز است. بازی های در این نمایشگر روان و سریع به نظر می رسند و شما به راحتی می توانید از این صفحه نمایش برای مدیریت عناوین تک نفره و بازی های ورزشی استفاده کنید.

سطح روشنایی صفحه نمایش 278 نیت برای استفاده در فضای داخلی مناسب است اما برای فضای باز به اندازه کافی روشن نیست و نسبت کنتراست 1390: 1 خوب است – به راحتی به اندازه کافی بالا است تا سوراخ و عمق جامد را فراهم کند.

با این حال سطح رنگ بسیار کم رنگ است. Delta E 5.19 ضعیف است، دمای رنگ 7،280K بیش از حد سرد است و پنل فقط 54.5٪ از طیف رنگی sRGB را نشان می دهد که پایین است. نتیجه دلپذیر است و به این معنی است که این صفحه نمایش نمی تواند طیف کاملی از سایه های مورد نیاز بازی ها را تولید کند.

این صفحه نمایش برای بازیهای رایج، رسانه و مرور وب قابل قبول است.Dell G5 15 Gaming از صفحه نمایش به مراتب بهتری برخوردار است.

بلندگوها پانچ، با حجم زیاد و وضوح متوسط در حد متوسط هستند. حتی کمی باس وجود دارد. بالاترین سطح ریز است، اما صدا در هنگام کار زیاد کدر می شود. یک هدست گیمینگ کمک بیشتری می کند، اما این صدا برای بازی های رایج، موسیقی و رسانه قابل استفاده است.

مشخصات و عملکرد

گرافیک این لپ تاپ Nvidia GeForce GTX 1660 Ti می باشد که دارای 1536 پردازنده جریان، 6 گیگابایت حافظه و سرعت تقویت کامل 1.590 مگاهرتز است. این GPU در زیر قیمت گران قیمت Dell قرار دارد که دارای RTX 2060 است – اما یک قدم بالاتر از Lenovo است که دارای GTX 1650 ضعیف تری است.

AMD Ryzen 7 4800H یک تراشه هشت هسته ای است که از شانزده رشته همزمان پشتیبانی می کند و دارای سرعت مناسب 2.9GHz و 4.2GHz است. با یک SSD 512 گیگابایتی همراه شده و شبکه توسط بی سیم 802.11ac دو باند و اترنت گیگابایت اداره می شود. شرم آور است که Wi-Fi 6 در آن گنجانده نشده است!.

بزرگترین ناامیدی مربوط به بخش حافظه است – نسخه Asus انگلستان شامل 8 گیگابایت DDR4 در یک پیکربندی تک کانال است. خوشبختانه مدل ایالات متحده 16 گیگابایت حافظه دارد.

حافظه تک کانال مانع از اجزای دیگر می شود. در Geekbench 5 ایسوس نمره 6،297 را کسب کرد که به طرز شگفت انگیزی کندتر از Core i7-10750H در Dell است. در PC Mark 10 نیز عقب ماند.

حافظه نیز در بازی تأثیرگذار بود. A15 با 8 گیگابایت حافظه Far Cry New Dawn و Wolfenstein را در تنظیمات Ultra با سرعت 59 فریم در ثانیه و 82 فریم در ثانیه بازی کرد. اینها نتایج خوبی هستند اما تغییر به حافظه دو کاناله این ارقام را به 68fps و 86fps بهبود بخشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *