مقالات

نقد و بررسی رزیدنت اویل village

نقد و بررسی رزیدنت اویل village

نقد و بررسی رزیدنت اویل village

در طول تاریخ 25 ساله خود، مجموعه Resident Evil به طور مداوم تغییر کرده و تکامل یافته است، مانند یک دانشمند دیوانه که یک سلاح زیستی مشکوک به خود تزریق می کند و هر بار که خود را نشان می دهد، به چیزی جدید جهش می یابد. در اکثر موارد، این تحولات ترکیبی جذاب از عناصر بوده است زیرا Resident Evil میکس های مختلفی از بقا-وحشت و گیم پلی اکشن را امتحان می کند.

کپکام با Resident Evil 7 به سمت نرده ها با دید اول شخص، دامنه باریک تر و گیم پلی بیشتر متمرکز بر ترس و وحشت حرکت کرد.  رزیدنت اویل village این ایده را تکامل می بخشد تا چیزی بسازد که نسبت به مدل قبلی بسیار متفاوت باشد اما به همان اندازه جذاب باشد.

گرچه چشم انداز و پایه های مکانیکی یکسان است،  رزیدنت اویل village در مسیر خود از RE7 منشعب می شود، برخی از چیزهایی که در مورد آن بازی عالی بود را به تصویر می کشد در حالی که در برابر انگیزه برای بازخوانی همان زمین مقاومت می کند.

در حالی که هنوز در نقاط ترسناک است، اما با همان فرمول اصلی اول شخص، یک هدف کمتری از ترس ایجاد می کند. دهکده همچنان در حال تکامل Resident Evil است که درک جدی از برخی اصول اصلی خود را پیدا می کند، راه های جدیدی پیدا می کند (یا احیای روش های قدیمی) را می توان زیر پوست شما گرفت و تنش را از بین برد.

همانطور که مدتی است کاملاً واضح بوده است،  رزیدنت اویل village از طریق لنزهای Resident Evil 4 است. هنگامی که نسخه دوم در سال 2005 عرضه شد، به طور قابل توجهی آنچه را که در آن مرحله بود، تغییر داد و عوض کرد تمرکز کندتر، بقا و ترسناک بازی های قبلی برای یک رویکرد اکشن با سرعت بیشتر. RE4 ترسناک بود زیرا شما توسط دشمنان غرق شده اید، به گوشه ای باز می شوید و توسط دیوانه هایی که اره برقی دارند، آنها را تعقیب می کنید.

بنابراین در حالی که RE7 به ایده تاریک و وحشتناک خانه خالی از سکنه اولین Resident Evil متمایل است،  رزیدنت اویل village با گرفتن نشانه هایی از سریعتر و وحشتناک RE4، این تغییرات را تغییر می دهد.

این باز هم از یک دیدگاه بسته اول شخص بسته که به طور مداوم از خود می پرسید چه چیزی پشت سر شما است، بازی می کند و هنوز هم اغلب تمرکز آن بر روی حرکت کندتر و کاوش در محیط های پر زرق و برق و پیچش است. اما رویکرد  رزیدنت اویل village مشخصاً اکشن محور است و قابل توجه است که Capcom چقدر توانسته است فرمول راه اندازی مجدد خود را به این جهت متفاوت به سریال هدایت کند.

رزیدنت اویل village سه سال بعد داستان Resident Evil 7 را انتخاب می کند و دوباره به قهرمان داستان ایتن وینترز می پردازد. ایتان و میا پس از نجات همسرش میا از خانه بیکر و متعاقباً نجات یافتن توسط پایگاه حق رای دادن رزیدنت اویل، با کمک کریس مخفی شدند و به اروپا بازگشتند تا زندگی خود را از سر بگیرند.

آنها از آن زمان صاحب یک فرزند دختر شده اند، و در حالی که آنها سعی می کنند زندگی خود را کنار هم بگذارند، ایتان همچنان با آسیب روبرو شده مبارزه می کند. در همین حال، میا، تلاش می کند موضوع را از ذهن خود دور کند و حتی به نظر می رسد که برای به خاطر آوردن آن تلاش می کند. اما قبل از اینکه ایتان واقعاً به این موضوع بپردازد که چرا همسرش نسبت به کل آسیب دیدگی “از زنده ماندن در یک خانه پر از هیولا زنده مانده” عجیب است، کریس و تیمش به خانه این زن و شوهر وارد شدند و ایتان و نوزاد رز را بکشند.

بعد از تصادف اتومبیل، اتان مدتی بعد از خواب بیدار می شود. دو نفر از نیروهای ویژه تصادفی که او و رز را حمل می کردند کشته شده اند. ایتان در جستجوی کودک گمشده خود در میان جنگل های برفی پرسه می زند تا اینکه به دهکده ای بی نظیر و به ظاهر خالی برخورد می کند. طولی نکشید که او متوجه شد که توسط گرگینه ها تحت محاصره قرار گرفته است.

این کاملاً یادآور آغاز Resident Evil 4 است که فرمول RE را با انداختن شما در دهکده ای پر از دشمن که بیش از اینکه زامبی های بی روح و بی نظمی مانند انسان رفتار کنند، از بین برد. لیکان ها اسلحه به دست می گیرند و به شما تیر می اندازند و برای جلوگیری از محاصره شدن، می توانید به خانه ها بریزید و درها را با مبلمان حصار بزنید تا پیشرفت آنها را کند کنید. اولین چالش بزرگ در Village زنده ماندن در برابر هجوم این موجودات است زیرا قبل از اینکه کاملاً خسته شوید، با عصبانیت سعی در ایجاد موانع حصاری، یافتن سلاح و تلاش برای آن دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *