مقالات

بهترین کارت های گرافیک سال 2021

بهترین کارت های گرافیک سال 2021

بهترین کارت های گرافیک سال 2021

اگر شما یک پی سی گیمر هستید، یا یک سازنده محتوا هستید که با سرعت نرم افزار شتاب گرافیکی شما زندگی می کند و می میرد، کارت گرافیک شما موتوری است که کارهایی را که می توانید انجام دهید تأمین می کند — یا اینکه چقدر سربلند می توانید لاف بزنید.

بهترین کارت های گرافیک سال 2021 از کدام پردازنده های گرافیکی: AMD در مقابل Nvidia
اول اینکه کارت گرافیک چه کاری انجام می دهد؟ و آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟

اگر به رایانه های شخصی رومیزی از پیش ساخته شده موجود در بازار نگاه می کنید، مگر اینکه یک ماشین بازی گرا باشد، سازندگان رایانه های شخصی از کارت گرافیک به نفع ارتقا پردازنده، RAM یا گزینه های ذخیره سازی تأکید خواهند کرد. در واقع، گاهی اوقات این دلیل خوبی دارد.

یک رایانه شخصی ارزان قیمت ممکن است به هیچ وجه کارت گرافیک نداشته باشد، بلکه در عوض به سیلیکون شتاب گرافیکی تعبیه شده در پردازنده مرکزی آن (“پردازنده گرافیکی یکپارچه” که معمولاً “IGP” نامیده می شود) متکی است. اتکا به IGP ذاتاً هیچ مشکلی ندارد – اکثر لپ تاپ های تجاری، لپ تاپ های ارزان قیمت و دسکتاپ های مقرون به صرفه آنها را دارند – اما اگر شما یک گیمر یا سازنده هستید، کارت گرافیک مناسب بسیار مهم است.

یک راه حل گرافیکی مدرن، اعم از کارت گرافیک مجزا یا IGP، نمایش محتوای دو بعدی و سه بعدی، ترسیم دسک تاپ و رمزگشایی و رمزگذاری محتوای ویدئویی در برنامه ها و بازی ها را کنترل می کند. تمام کارت های گرافیک گسسته در بازار مصرف در اطراف تراشه های پردازش گرافیکی بزرگ ساخته شده توسط یکی از دو شرکت AMD یا Nvidia ساخته شده اند. از این پردازنده ها برای “واحد پردازش گرافیک” به عنوان “GPU” یاد می شود، اصطلاحی که به طور گیج کننده ای روی خود کارت گرافیک نیز اعمال می شود.

کارت های برند Nvidia به راحتی توسط مارک “Founders Edition” آنها مشخص می شود، چیزی که تا انتشار آخرین نسخه انویدیا، سری GeForce RTX 3000 ، معنای آن چیزی بیش از سرعت کلاک کمی بالاتر از سهام و کیفیت ساخت محکم نبود. اغلب کارت های Founders Editions از نظر زیبایی سازگارترین کارتها در طول عمر GPU خاص هستند. اما طرح های آنها معمولاً محافظه کارانه است، نه به اندازه برخی گزینه ها برای اورکلاک یا تعدیل تهاجمی.

طراحی های جدید انویدیا برای کارت های Founders Edition بیشتر خرد متعارف را از پنجره بیرون می کشد. کارتها روی PCB (“صفحه مدار چاپی” ، روده GPU) جمع می شوند، یعنی 50٪ کوچکتر از GPU های نسل قبلی RTX 20 Nvidia در هر مدل مربوطه که دارای خنک کننده جدید “فشار کشش” شرکت است. استعداد مهندسی انویدیا به طور کامل در این کارت ها به نمایش گذاشته شده است و اگرچه AMD مبارزه خوبی را با عملکرد ارائه می دهد، اما اگر طراحی صنعتی پیشرفته مورد توجه شما باشد، کارت های RTX 30 Series Founders Edition به تنهایی ایستاده اند.

این باعث می شود که کارت های Nvidia’s Founders Edition نسبت به گذشته کوچکتر، سبک تر و سریعتر باشند، اما تاکنون ما فقط کارت هایی با نشان Nvidia’s Founders Edition را با این روش مشاهده کرده ایم.

بعضی اوقات کارتهای مرجع توسط سازندگان کارتها (شرکتهایی که در صنعت زبان از آنها با عنوان AMD یا Nvidia “شرکای تابلو” یاد می شود) کپی می شوند، مانند Asus ،EVGA ،MSI ،Gigabyte ،Sapphire ،XFX و Zotac. بسته به تراشه گرافیکی مورد نظر، این شرکای هیئت مدیره ممکن است نسخه های کارت مرجع خود را با مارک شخصی (با رعایت طرح و مشخصات تنظیم شده توسط AMD یا Nvidia) بفروشند ، یا محصولات سفارشی خود را با خنک کننده های مختلف مد می کنند – طراحی فن، اورکلاک جزئی از کارخانه یا ویژگی هایی مانند روشنایی خلق و خوی LED.

برخی از شرکای هیئت مدیره هر دو کار را انجام می دهند – یعنی نسخه های مرجع GPU داده شده را می فروشند، و همچنین طرح های رادیکال تر خود را.

چه کسی به GPU گسسته نیاز دارد؟

ما در بالا به گرافیک یکپارچه (IGP) اشاره کردیم. IGP با سه استثنا گسترده قادر به تأمین نیاز اکثر کاربران امروزی است .

کاربران حرفه ای ایستگاه کاری که با نرم افزار CAD یا در ویرایش ویدئو و عکس کار می کنند، همچنان از GPU گسسته بهره زیادی خواهند برد. برخی از برنامه های اصلی آنها می توانند ویدیو را از یک قالب به قالب دیگر تبدیل کنند یا سایر عملیات تخصصی را با استفاده از منابع GPU به جای پردازنده (یا علاوه بر آن) انجام دهند. سریعتر بودن این مورد به برنامه مورد نظر، GPU و CPU خاص شما و سایر عوامل بستگی دارد.

کاربران دارای بهره وری با نمایش های متعدد. افرادی که به تعداد زیادی نمایشگر نیاز دارند نیز می توانند از GPU گسسته بهره مند شوند. سیستم عامل های دسک تاپ می توانند نمایشگرهای متصل به IGP و GPU های گسسته را همزمان هدایت کنند. اگر تا به حال خواسته اید پنج یا شش نمایشگر متصل به یک سیستم واحد باشد، می توانید یک IGP و یک GPU گسسته را برای رسیدن به آنجا ترکیب کنید.

گفته شد، شما برای انجام این کار لزوماً به کارت گرافیک سطح بالا احتیاج ندارید. اگر شما به سادگی برنامه های شغلی، چندین پنجره مرورگر یا تعداد زیادی پنجره ایستا را از طریق چندین نمایشگر نمایش می دهید، تمام آنچه شما نیاز دارید یک کارت است که از مشخصات صفحه نمایش، وضوح تصویر، رابط های نظارت و تعداد پنل های مورد نیاز شما اگر سه مرورگر وب را از طریق سه صفحه نمایش نشان دهید، یک کارت GeForce RTX 3080، مزایای بیشتری نسبت به GeForce GTX 1660 با همان خروجی های پشتیبانی شده نخواهد داشت.

گیمرها و البته، بازار بازی ها وجود دارد که GPU بدون شک مهمترین مولفه برای آنهاست. گزینه های RAM و CPU هر دو مهم هستند، اما اگر مجبور شوید امروز با استفاده از بالاترین پردازنده گرافیکی که می توانید در سال 2018 خریداری کنید، بین یک سیستم سطح بالا در حدود 2018 با پردازنده گرافیکی 2021 یا یک سیستم سطح بالا انتخاب کنید، اولین مورد را می خواهید .

کارت های گرافیک به دو کلاس مجزا تقسیم می شوند: کارت های مصرف کننده که برای بازی ها و ایجاد محتوای سبک کار می کنند و کارت های اختصاصی برای ایستگاه های کاری حرفه ای و با هدف محاسبات علمی، محاسبات و هوش مصنوعی. این راهنما و بررسی های ما به مورد اول خواهد پرداخت، اما بعداً کمی به کارتهای ایستگاه کاری خواهیم پرداخت.

مارک های فرعی اصلی که باید در این دو زمینه بدانید عبارتند از: GeForce انویدیا و Radeon RX AMD (در سمت مصرف کننده) و Titan و Quadro انویدیا و همچنین Radeon Pro AMD و Radeon Instinct Radeon Instinct (در قسمت ایستگاه کاری حرفه ای) ) انویدیا همچنان در پایان بسیار بالای هر دو بازار تسلط دارد.

در حال حاضر، ما در بهترین کارت های گرافیک سال 2021 تمرکز خواهیم کرد. خط کارت های مصرفی انویدیا در اواسط سال 2021 به دو کلاس مجزا تقسیم شده است، هر دو با نام تجاری طولانی مدت GeForce متحد شده اند: GeForce GTX و GeForce RTX. در همین حال، کارت های مصرف کننده AMD شامل خانواده های Radeon RX و (در حال کم رنگ شدن) Radeon RX Vega و همچنین Radeon VII درآخر است. قبل از اینکه به تفصیل به خطوط جداگانه بپردازیم، بیایید چند ملاحظه مهم را که برای خرید کارت ویدیو باید در نظر داشته باشید، بیان کنیم.

وضوح هدف و نظارت بر فناوری: اولین ملاحظات شما

رزولوشن تعداد پیکسل های افقی به عمودی است که کارت گرافیک شما مانیتور شما را در آن هدایت می کند. این کارت هنگام خرید کارت گرافیک از دیدگاه بازی ، تأثیر زیادی در خرید کارت و میزان هزینه شما دارد.

اگر شما یک گیمر رایانه شخصی هستید، بخش عمده ای از آنچه می خواهید در نظر بگیرید وضوح (رزولوشن) مناسب ترین کارت ویدئو برای بازی است. امروزه، حتی کارتهای سطح پایین نیز برنامه های روزمره را با وضوح بالا مانند 3،840 در 2،160 پیکسل (به عنوان مثال ، 4K) نمایش می دهند. اما برای بازیهای سخت PC، این کارتها تقریباً توانایی هدایت نرخ فریم روان در وضوح بالا مانند آن را ندارند.

در بازی ها، کارت ویدیو همان چیزی است که موقعیت ها، هندسه و نور را محاسبه می کند و تصویر روی صفحه را در زمان واقعی ارائه می دهد. برای این منظور، هرچه سطح جزئیات و وضوح مانیتور در بازی شما بیشتر باشد، به مراتب کارت گرافیک بیشتری نیز نیاز دارید.

سه رزولوشن رایج در بهترین کارت های گرافیک سال 2021 که گیمرهای امروزی در آن بازی می کنند، 1080p (1920 در 1080 پیکسل)، 1440p (2560 در 1440 پیکسل) و 2160p یا 4K (3840 در 2160 پیکسل) هستند. به طور کلی، شما می خواهید یک کارت مناسب با وضوح تصویر مانیتور خود انتخاب کنید. (وضوح “بومی” بالاترین سطح پشتیبانی شده توسط پانل است و تصویری که صفحه نمایش در آن به بهترین شکل دیده می شود.)

همچنین مانیتورهای صفحه فوق العاده عریض با وضوح بین (3،440 در 1،440 پیکسل یک مورد رایج است) را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید با محاسبه تعداد خام پیکسل ها برای هر یک از اینها (1080p ، 1440p و 2160p) اینها را بسنجید (عدد عمودی را در یک عدد افقی ضرب کنید) و ببینید که آن وضوح صفحه نمایش در مقایسه با رزولوشن های رایج متناسب است. (به گردآوریهای هدفمند ما در مورد بهترین کارتهای گرافیک برای بازی 1080p و بهترین کارتهای گرافیک برای بازیهای 4K مراجعه کنید.)

چرا این مهم است؟ خوب، در مورد بازی های رایانه ای، قدرت اجزای موجود در رایانه بعدی شما – چه در حال خرید یک دستگاه، چه در ساخت آن و چه در حال بروزرسانی هستید – باید به گونه ای توزیع شود که متناسب با روشی باشد که می خواهید بازی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *